entrep1240

SEGMENTATION AS AN INSTRUMENT FOR EFFECTIVE MARKETING POLICY IN HOTEL BUSINESS

VYARA KYUROVA

 

Abstract

The main question in developing of hotel business is raising its competitive power. Important meaning for that is gaining the segmentation of market. It has primary role on right forming of market complex, which straight to customers, from which is depends the realization of hotel product and stable developing of hotel business. At this context, the purpose of this working out is to outline the profile of Bulgarian tourists, who makes travels in southwest region. The analysis and conclusions on this problem is based on data from research among 239 people.

 

Key words

Segmentation, Criterion, Hotel Business, Market Policy

 

References

Анастасова, Л., Маркетингови изследвания в туризма, изд. „Селекта”, Бургас, 1998

Барчуков, И., Л. Баумгартен, Ю. Башин, А. Зайцев, Гостиничный бизнес и индустрия размещения туристов, изд. „КНОРУС”, Москва, 2013

Благоев, В., Маркетинг, изд. „ВЕККО”, С., 1998

Грънчарова, Б., Сегментиране на пазара и икономически ползи за фирмите предлагащи туристически продукти, изд. „Славена”, Варна, 2003

Доганов, Д., Маркетинг в туризма, изд. „Princeps”, Варна, 1994

Елканова, Д., Д. Осипов, В. Романов, Е. Сорокина, Основы индустрии гостеприимства, изд. „Дашков и К”, Москва, 2009

Костина, Д. Г., Н. К.Моисеева, Поведение потребителей на рынке товаров услуг, изд. „Омега-Л”, Москва, 2013, с. 5

Ракаджийска, Св., Т. Дъбева, Ст. Маринов, Ст. Иванов, Т. Дянков, Препозициониране на туристическа дестинация България, изд. „Наука и икономика”, Варна, 2005, с. 13

Сак, В. А., В. А. Журавлев, Оптимизация маркетинговых решений, изд. „Гревцова”, Минск, 2010

Сарафанова, Е. В., А. В. Яцук, Маркетинг в туризме, изд. „Альфа-М”, Москва, 2011

Lilien G. L., A. Rangaswamy, Marketing Engineering, Addison-Wesley, 1998

Middleton V., R. Hawkins, Sustainable Tourism – a marketing prospective, ed.ButterworthHeinemann, 1998

 

Full Text: PDF (Bulgarian)