Print

PECULIARITIES IN TRANSPORT MARKETING MANAGEMENT

SVETLA TZVETKOVA

 

Abstract

Transport marketing is a system for organizing and managing the activity of transport and transport-forwarding enterprises, companies and firms for providing transport services based on a complex study of the transport market and consumer demand for transport production in order to create the best conditions for its realization. Transport marketing has its specificity due to the fact that marketing activities in transport manifest themselves in an overly dynamic environment and that the manufacturing and consumption of transport services coincide in terms of place and time. This complicates the goal of transport marketing for maximum analysis and recognition of consumer interests and the market’s conjuncture, forecasting the trends for its development, designing and realizing the marketing program.

 

Keywords

management of transport marketing, realizing the marketing program in transport company

 

JEL Codes: R40, R41, R49

 

References

Великова, Е. (2011). Теоретико-методологически въпроси на уелнес туризма. София: Издателство „Авангард Прима”.
Кюрова, В. (2014). Маркетинг в предприемаческата дейност. Благоевгард: Унив. изд. „Н. Рилски”.
Първанов, Х., Цветкова, С., (2007). Маркетинг на транспортната фирма, София: УИ “Стопанство”.
33
Цветкова, С. (2015). Маркетингови проучвания и качество на транспортната услуга. XXIII международна научна конференция “Транспорт 2015 г.”, хотел “Самоков”, III 29 – III 34.
Цветкова, С. (2014). Маркетинговите изследвания и конкурентоспособност на транспортната услуга. Научно-практическа конференция “Транспортът в променящия се свят – предизвикателства и решения”, 2014 г. УНСС, София, 245-252.
Цветкова, С. (2014). Съвременни методи и приоми в маркетинга, качествена промяна в системата на управление на фирмите от непроизводствената сфера. Научна конференция “Тенденции в развитието на глобалния туризъм”, УНСС. София. 104-108.
Цветкова, С., (2007). Управление на маркетинга на транспортната услуга, София: УИ “Стопанство”.
Kyurova, V. (2013). Segmentation as an instrument for effective marketing policy in hotel business. Entrepreneurship, 1-2, 86-98.

 

Full Text: PDF (Bulgarian)