SEGMENTATION AS AN INSTRUMENT FOR EFFECTIVE MARKETING POLICY IN HOTEL BUSINESS
VYARA KYUROVA
Abstract
The main question in developing of hotel business is raising its competitive power. Important meaning for that is gaining the segmentation of market. It has primary role on right forming of market complex, which straight to customers, from which is depends the realization of hotel product and stable developing of hotel business. At this context, the purpose of this working out is to outline the profile of Bulgarian tourists, who makes travels in southwest region. The analysis and conclusions on this problem is based on data from research among 239 people.
Key words
Segmentation, Criterion, Hotel Business, Market Policy
References
Анастасова, Л., Маркетингови изследвания в туризма, изд. „Селекта”, Бургас, 1998
Барчуков, И., Л. Баумгартен, Ю. Башин, А. Зайцев, Гостиничный бизнес и индустрия размещения туристов, изд. „КНОРУС”, Москва, 2013
Благоев, В., Маркетинг, изд. „ВЕККО”, С., 1998
Грънчарова, Б., Сегментиране на пазара и икономически ползи за фирмите предлагащи туристически продукти, изд. „Славена”, Варна, 2003
Доганов, Д., Маркетинг в туризма, изд. „Princeps”, Варна, 1994
Елканова, Д., Д. Осипов, В. Романов, Е. Сорокина, Основы индустрии гостеприимства, изд. „Дашков и К”, Москва, 2009
Костина, Д. Г., Н. К.Моисеева, Поведение потребителей на рынке товаров услуг, изд. „Омега-Л”, Москва, 2013, с. 5
Ракаджийска, Св., Т. Дъбева, Ст. Маринов, Ст. Иванов, Т. Дянков, Препозициониране на туристическа дестинация България, изд. „Наука и икономика”, Варна, 2005, с. 13
Сак, В. А., В. А. Журавлев, Оптимизация маркетинговых решений, изд. „Гревцова”, Минск, 2010
Сарафанова, Е. В., А. В. Яцук, Маркетинг в туризме, изд. „Альфа-М”, Москва, 2011
Lilien G. L., A. Rangaswamy, Marketing Engineering, Addison-Wesley, 1998
Middleton V., R. Hawkins, Sustainable Tourism – a marketing prospective, ed.ButterworthHeinemann, 1998
Full Text: PDF (Bulgarian)